Binnenkort lanceer ik een e-commerce site, waarbij dus persoonlijke gegevens van members worden opgeslagen in een database om transacties te kunnen laten lopen.
Ik opereer eerst in NL maar de server zit in Amerika.
Omdat ik persoonlijke gegevens opsla in een database dient dit gemeld te worden bij het CBP (College Bescherming Persoonsgegevens). Echter nu mijn server en database in Amerika bevinden moet ik dan alsnog hier bij het CBP registreren of alleen in Amerika (en waar precies?) of in allebei de landen?
Wie weet hier meer van?
[ @moderator: ik weet niet of dit topic hier onder valt of bij juridische zaken]
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
P993
P993
Hallo allemaal,
Binnenkort lanceer ik een e-commerce site, waarbij dus persoonlijke gegevens van members worden opgeslagen in een database om transacties te kunnen laten lopen.
Ik opereer eerst in NL maar de server zit in Amerika.
Omdat ik persoonlijke gegevens opsla in een database dient dit gemeld te worden bij het CBP (College Bescherming Persoonsgegevens). Echter nu mijn server en database in Amerika bevinden moet ik dan alsnog hier bij het CBP registreren of alleen in Amerika (en waar precies?) of in allebei de landen?
Wie weet hier meer van?
[ @moderator: ik weet niet of dit topic hier onder valt of bij juridische zaken]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/9157-persoonlijke-gegevens-in-e-commerce-database-cbp/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag