Poll  

26 leden hebben gestemd

Log in of registreer om te stemmen op deze poll.

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

• 1

Ik heb niets afgesloten. Er zou een opt-out moeten komen vind ik.

Als je het verlies aan inkomen kunt opvangen dan moet je vrijgesteld worden van dit soort dure regelingen die weinig uitkeren en alleen als je bijna dood bent (dat is mijn gevoel erbij momenteel).

• 0

Ik vind het systeem dat in Spanje is, nog niet zo heel gek.
Iedereen betaald mee aan een speciale pot, vanuit de overheid. In die pot zit geld voor pensioen, inkomensverlies en een AOV.

Het grootste probleem zit hem in Nederland met de ondernemers die eigenlijk geen ondernemers zijn maar gewoon werknemers. En een overheid die niet in staat is hier een oplossing voor de bedenken. Dit terwijl er genoeg oplossingen in de landen rondom Nederland zijn.
Maar de overheid heeft deze groep mensen zelf in die rol geduwd en maakt er ook graag gebruik van. Denk hierbij aan zorg, belastingdienst en ministeries.

Ik heb het van dichtbij gezien hoe deze groep mensen diep in de problemen komen, omdat ze niet de kennis, interesse en financiële middelen hebben om het ondernemerschap goed aan te pakken.

Ik ben zelf tegen opt-out dingen of een commerciële aanpak, deze marktwerking zorgt er alleen maar voor de verzekeraars winst moeten maken, wat zonde is van de inleg.

Uiteindelijk worden kleine ondernemers groter en zullen die voor een B.V. constructie kiezen, vanwege de vele voordelen en het wegvallen van de belastingvoordelen van eenmanszaken en VOF's.

• 0
  Op 20-2-2025 om 13:37, Joost Rietveld zei:

niet vrijheid boven alles. Ik ben best bereid te betalen voor een regeling via de overheid, maar dan moet het wel een redelijke regeling zijn waar je wat aan hebt.

Uitklappen  

Zo denk ik en vele anderen met mij er ook over … de gedachtenkronkels van de Overheid die nu de ronde doen, daar heeft de ZZP’er weinig aan.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar