Zelf heb ik een eenmanszaak in training en coaching.
Mijn echtgenoot is van plan om ook een eenmanszaak (in trainingen) op te richten.
Het is zijn plan om mij regelmatig als onderaannemer in te gaan huren, waarvoor ik dan een factuur aan zijn zaak zou sturen.
Hij stuurt dan zelf een factuur naar de opdrachtgever (waar ik de werkzaamheden zal verrichten), is het idee.
Om bij het mij inhuren zelf ook inkomsten voor zijn zaak te kunnen maken denken we aan een percentage (10-20%) van opslag op de factuur óf afdracht door mij.
Dat laatste zal de facto alleen op papier zijn, aangezien we als echtgenoten onze inkomsten delen.
Kan iemand mij vertellen of er belastingtechnisch iets onjuist is met deze constructie?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Tessa v M
Tessa v M
Zelf heb ik een eenmanszaak in training en coaching.
Mijn echtgenoot is van plan om ook een eenmanszaak (in trainingen) op te richten.
Het is zijn plan om mij regelmatig als onderaannemer in te gaan huren, waarvoor ik dan een factuur aan zijn zaak zou sturen.
Hij stuurt dan zelf een factuur naar de opdrachtgever (waar ik de werkzaamheden zal verrichten), is het idee.
Om bij het mij inhuren zelf ook inkomsten voor zijn zaak te kunnen maken denken we aan een percentage (10-20%) van opslag op de factuur óf afdracht door mij.
Dat laatste zal de facto alleen op papier zijn, aangezien we als echtgenoten onze inkomsten delen.
Kan iemand mij vertellen of er belastingtechnisch iets onjuist is met deze constructie?
aanvulling
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/75099-echtgenoot-zzp-als-onderaannemer-inhuren-voor-eigen-eenmanszaak/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
29 antwoorden op deze vraag