Ik maak sinds een week of 15 gebruik van een zakelijke anti kraak ruimte. 13 weken hiervan is de verwarming al stuk en is het in mijn ruimte ijskoud. Ik kan er geen massages geven waarvoor de ruimte bedoelt was. Nu heeft het anti kraak bedrijf in hun contract staan dat ze niet verantwoordelijk zijn voor verwarming en de eigenaar heeft uiteraard ook geen haast om de ketel te maken. Ik heb nu al bijna €1000 betaald voor een ruimte die ik niet kan gebruiken. Ik mag wel een straalkacheltje aanschaffen. Natuurlijk kan ik niet met een straalkacheltje ontspannende massages gaan geven.
Ik lees dat bij een anti kraak je een bruikleenovereenkomst hebt en geen huurovereenkomst en ze dus niet aansprakelijk zijn. Toch lees ik op juridische fora wel dat, wanneer de servicekosten (€225 per maand) dermate hoog zijn dat het wel een verkapte huurovereenkomst is ongeacht wat er in het contract staat. In dat geval zijn ze dus wel verantwoordelijk. Ik wil graag weten hoe ik juridisch sta en bij wie ik moet zijn om me te helpen. Ik wil graag de ruimte opzeggen maar vind de €1000 schade die ik heb geleden als starter een fors bedrag. Ik wil weten of ik recht heb op compensatie en wat ik kan kan doen in deze situatie.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Healthy17
Healthy17
Ik maak sinds een week of 15 gebruik van een zakelijke anti kraak ruimte. 13 weken hiervan is de verwarming al stuk en is het in mijn ruimte ijskoud. Ik kan er geen massages geven waarvoor de ruimte bedoelt was. Nu heeft het anti kraak bedrijf in hun contract staan dat ze niet verantwoordelijk zijn voor verwarming en de eigenaar heeft uiteraard ook geen haast om de ketel te maken. Ik heb nu al bijna €1000 betaald voor een ruimte die ik niet kan gebruiken. Ik mag wel een straalkacheltje aanschaffen. Natuurlijk kan ik niet met een straalkacheltje ontspannende massages gaan geven.
Ik lees dat bij een anti kraak je een bruikleenovereenkomst hebt en geen huurovereenkomst en ze dus niet aansprakelijk zijn. Toch lees ik op juridische fora wel dat, wanneer de servicekosten (€225 per maand) dermate hoog zijn dat het wel een verkapte huurovereenkomst is ongeacht wat er in het contract staat. In dat geval zijn ze dus wel verantwoordelijk. Ik wil graag weten hoe ik juridisch sta en bij wie ik moet zijn om me te helpen. Ik wil graag de ruimte opzeggen maar vind de €1000 schade die ik heb geleden als starter een fors bedrag. Ik wil weten of ik recht heb op compensatie en wat ik kan kan doen in deze situatie.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/63405-problemen-anti-kraak-bedrijf-bruikleenovereenkomst/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag