Als webshop maken we ook gebruik van Bol.com. Dat genereert best wat orders, we zouden ook best zonder kunnen, maar het is wel lekker erbij. Nu kan je alleen via Bol.com verkopen als je hun gratis retour policy accepteert. Dat doen we via de 'normale' verkoop niet. Daar berekenen we retourkosten gebaseerd op de werkelijke kosten, precies zoals het volgens de EU richtlijn hoort. Daar horen we van klanten ook niet of nauwelijks wat over. Nu is het percentage retouren over Bol.com orders een riante factor 3 groter dan bij de 'normale' orders. Ik stoor me hier mateloos aan. Retouren geen probleem, zonder reden ook prima, zo hoort het, dus zo doen we het. Maar het gratis retourneren legt de lat en de beslissing om een aankoop te doen wel heel erg laag. Als je bij een winkel wat koopt en je wilt dat retourneren lijkt dat gratis, maar dat is het niet. Nog afgezien van eventuele reiskosten ben je er ook veel meer tijd mee kwijt en is het meer gedoe. Nu is de drempel wel heel erg laag. Mailtje sturen en klaar. Bol.com rekent € 2,95 dat lijkt weinig, maar daar komen alle handelings en ompak kosten nog bij.
Mijn vragen:
- Stel ik me aan?
- Zijn er meer webshops die zich hier aan storen?
Mijn oplossing:
- Zelf kunnen bepalen of ik gratis retourneren aanbied. Laat de klant maar bepalen of ie dat accepteert, en dusdanig belangrijk vind dat de keuze daarop wordt gebaseerd.
Ps: Dat een oplossing ook is om te stoppen met Bol.com dat snap ik zelf ook wel, en dat kan uiteindelijk ook de consequentie zijn, maar zover ben ik nog niet.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Markilanosz
Markilanosz
Als webshop maken we ook gebruik van Bol.com. Dat genereert best wat orders, we zouden ook best zonder kunnen, maar het is wel lekker erbij. Nu kan je alleen via Bol.com verkopen als je hun gratis retour policy accepteert. Dat doen we via de 'normale' verkoop niet. Daar berekenen we retourkosten gebaseerd op de werkelijke kosten, precies zoals het volgens de EU richtlijn hoort. Daar horen we van klanten ook niet of nauwelijks wat over. Nu is het percentage retouren over Bol.com orders een riante factor 3 groter dan bij de 'normale' orders. Ik stoor me hier mateloos aan. Retouren geen probleem, zonder reden ook prima, zo hoort het, dus zo doen we het. Maar het gratis retourneren legt de lat en de beslissing om een aankoop te doen wel heel erg laag. Als je bij een winkel wat koopt en je wilt dat retourneren lijkt dat gratis, maar dat is het niet. Nog afgezien van eventuele reiskosten ben je er ook veel meer tijd mee kwijt en is het meer gedoe. Nu is de drempel wel heel erg laag. Mailtje sturen en klaar. Bol.com rekent € 2,95 dat lijkt weinig, maar daar komen alle handelings en ompak kosten nog bij.
Mijn vragen:
- Stel ik me aan?
- Zijn er meer webshops die zich hier aan storen?
Mijn oplossing:
- Zelf kunnen bepalen of ik gratis retourneren aanbied. Laat de klant maar bepalen of ie dat accepteert, en dusdanig belangrijk vind dat de keuze daarop wordt gebaseerd.
Ps: Dat een oplossing ook is om te stoppen met Bol.com dat snap ik zelf ook wel, en dat kan uiteindelijk ook de consequentie zijn, maar zover ben ik nog niet.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/60632-bolcom-gratis-retour-zenden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
152 antwoorden op deze vraag