Beste lezer, het volgende doet zich momenteel voor. Graag ontvang ik hierin advies van ondernemers die ervaring hebben met soortgelijke vervelende zaken. Ik sta op het punt te dreigen met een aanklacht maar wil de relatie niet nog verder verstoren.
Een tijd terug heb ik een offerte de deur uitgedaan. Mijn fout:
- geen contract meegestuurd;
- geen uitgebreide technische omschrijving van 1 bepaalde werkzaamheid.
Echter dacht ik dat de werkzaamheden wel duidelijk zouden zijn zoals omschreven. Het spreekt tenslotte voor zich: "installatie betaalmodule".
De leek snapt de technische uitleg toch niet en het is alleen maar meer leeswerk. Een domme redenering van mijn kant, blijkt nu. Want de klant is nu aan het steigeren.
De klant wilt niet of kan niet snappen dat de omschreven werkzaamheden veel meer omvatten dan wat beschreven staat in de offerte. En heeft in zijn omgeving nagevraagd of het wel echt zoveel moet kosten.
Hij gaf aan dat ene deel uit de offerte, wat zo ongeveer de helft is van het totale bedrag, ineens te willen uitbesteden aan een andere partij. En of ik dit even in mindering kon brengen van de geaccepteerde offerte. De klant is echter wel akkoord gegaan mét digitale handtekening op de werkzaamheden zoals omschreven in de offerte. Inclusief alle kosten.
Om de gemoederen te bedaren heb ik, te laat, de klant uitgebreid gemaild met alle technische zaken die het omvat en zijn uitgevoerd. Het samenstellen van deze mail koste mij bijna 1 uur. En eergisteren heb ik opnieuw een mail de deur uitgedaan met extra uitleg. Weer ruim een halfuur. Dom dom dom, dat ik dit nu pas doe. Had het in de offerte moeten omschrijven! Maargoed. Dit geeft aan hoeveel werkzaamheden er omheen moeten worden uitgevoerd.
Hierin heb ik aangegeven dat er momenteel zo´n 65 % al is uitgevoerd. En de resterende 35% niet.
Als laatste redmiddel heb ik aangeboden de 35% die niet zijn uitgevoerd uit te kunnen laten voeren door een andere partij. En dat dus 35% van dat bedrag van de offerte af mag.
Hier heb ik tot op heden, 4 dagen inmiddels.. geen antwoord op mogen ontvangen.
Het was een vrij lange mail en inhoudelijk komt hij er maar niet op terug.
Mijn vraag is wat ik het beste kan doen? En of ik kans maak dit te winnen bij de rechter. Hij snapt niet dat de werkzaamheden eromheen samenhangen en deze net zo zorgvuldig en belangrijk zijn als de werkzaamheden die in de offerte staan beschreven...
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ramsz
Ramsz
Beste lezer, het volgende doet zich momenteel voor. Graag ontvang ik hierin advies van ondernemers die ervaring hebben met soortgelijke vervelende zaken. Ik sta op het punt te dreigen met een aanklacht maar wil de relatie niet nog verder verstoren.
Een tijd terug heb ik een offerte de deur uitgedaan. Mijn fout:
- geen contract meegestuurd;
- geen uitgebreide technische omschrijving van 1 bepaalde werkzaamheid.
Echter dacht ik dat de werkzaamheden wel duidelijk zouden zijn zoals omschreven. Het spreekt tenslotte voor zich: "installatie betaalmodule".
De leek snapt de technische uitleg toch niet en het is alleen maar meer leeswerk. Een domme redenering van mijn kant, blijkt nu. Want de klant is nu aan het steigeren.
De klant wilt niet of kan niet snappen dat de omschreven werkzaamheden veel meer omvatten dan wat beschreven staat in de offerte. En heeft in zijn omgeving nagevraagd of het wel echt zoveel moet kosten.
Hij gaf aan dat ene deel uit de offerte, wat zo ongeveer de helft is van het totale bedrag, ineens te willen uitbesteden aan een andere partij. En of ik dit even in mindering kon brengen van de geaccepteerde offerte. De klant is echter wel akkoord gegaan mét digitale handtekening op de werkzaamheden zoals omschreven in de offerte. Inclusief alle kosten.
Om de gemoederen te bedaren heb ik, te laat, de klant uitgebreid gemaild met alle technische zaken die het omvat en zijn uitgevoerd. Het samenstellen van deze mail koste mij bijna 1 uur. En eergisteren heb ik opnieuw een mail de deur uitgedaan met extra uitleg. Weer ruim een halfuur. Dom dom dom, dat ik dit nu pas doe. Had het in de offerte moeten omschrijven! Maargoed. Dit geeft aan hoeveel werkzaamheden er omheen moeten worden uitgevoerd.
Hierin heb ik aangegeven dat er momenteel zo´n 65 % al is uitgevoerd. En de resterende 35% niet.
Als laatste redmiddel heb ik aangeboden de 35% die niet zijn uitgevoerd uit te kunnen laten voeren door een andere partij. En dat dus 35% van dat bedrag van de offerte af mag.
Hier heb ik tot op heden, 4 dagen inmiddels.. geen antwoord op mogen ontvangen.
Het was een vrij lange mail en inhoudelijk komt hij er maar niet op terug.
Mijn vraag is wat ik het beste kan doen? En of ik kans maak dit te winnen bij de rechter. Hij snapt niet dat de werkzaamheden eromheen samenhangen en deze net zo zorgvuldig en belangrijk zijn als de werkzaamheden die in de offerte staan beschreven...
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/50827-offerte-geaccepteerd-maar-achteraf-niet-betalen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
25 antwoorden op deze vraag