Ik ben bezig met het opzetten van een website, het gaat om een fantasy sport website. Wat houdt fantasy sport in?
Je bouwt als het ware een (fantasy) team dat concurreert met andere spelers die hetzelfde doen, op basis van professionele sport uitslagen van individuele spelers of teams worden fantasy punten gegeven.
Het exploiteren van een fantasy sport website in Nederland is verboden, omdat het als een kanspel wordt gezien.
Er zijn twee opties voor mij om de website op een legale manier te exploiteren:
1. Gok vergunning verkrijgen
2. In een land opereren waar het wel legaal is; VS en Canada (in deze landen wordt fantasy sport als een skill spel gezien)
Voor optie 2 heb ik gekozen omdat een vergunning best wel duur is.
Ik ben dus van plan om het bedrijf in de VS (Delaware) te vestigen. Mijn vraag is of dat mogelijk is, want ik zal werken vanuit Nederland en opereren in de VS. Heb ik een werkvergunning of iets dergelijks nodig?
Krijg jij weleens een negatieve review? Of wil je juist weten hoe je meer positieve beoordelingen verzamelt? Volg live onze Ask Me Anything (AMA) op donderdag 17 april, 16.30 tot 17.30, met review expert Martin Dupuis.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
luffy
luffy
Goedendag forumleden,
Ik ben bezig met het opzetten van een website, het gaat om een fantasy sport website. Wat houdt fantasy sport in?
Je bouwt als het ware een (fantasy) team dat concurreert met andere spelers die hetzelfde doen, op basis van professionele sport uitslagen van individuele spelers of teams worden fantasy punten gegeven.
Het exploiteren van een fantasy sport website in Nederland is verboden, omdat het als een kanspel wordt gezien.
Er zijn twee opties voor mij om de website op een legale manier te exploiteren:
1. Gok vergunning verkrijgen
2. In een land opereren waar het wel legaal is; VS en Canada (in deze landen wordt fantasy sport als een skill spel gezien)
Voor optie 2 heb ik gekozen omdat een vergunning best wel duur is.
Ik ben dus van plan om het bedrijf in de VS (Delaware) te vestigen. Mijn vraag is of dat mogelijk is, want ik zal werken vanuit Nederland en opereren in de VS. Heb ik een werkvergunning of iets dergelijks nodig?
Alvast bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/50274-onderneming-illegaal-in-nederland-maar-legaal-in-de-vs/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag