• 0

Beste lezer(s),

Via een bekende ben ik op dit forum terecht gekomen, uiteraard eerst de zoek functie gebruikt echter kwam ik niet tot het juiste resultaat.

Ik werk 40 uur per week bij mijn werkgever, hiernaast heb ik tevens een eenmanszaak.

Nadat de normale werktijden erop zitten, ga ik verder met mijn eenmanszaak, dit is tevens op de zelfde locatie.

Nu ben ik aan het kijken naar een nieuwe auto en vroeg ik mij af of het verstandig is om deze op de zaak te nemen of juist prive.

De auto die ik zou aanschaffen zou niet nieuw zijn, eerder uit 2007-2008 (Polo 1.4TDI - nieuwprijs €20.000) en op basis van financial lease.

Ik rijd dagelijks 150KM, 5 dagen per week.

Groeten,

Sander

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/42513-auto-op-de-zaak-of-prive/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Wil je de kilometers naar je loondienstbaan dan als zakelijke kilometers zien, omdat je op dezelfde locatie na werktijd nog wat bijklust? Lijkt me niet vol te houden tegen de inspecteur.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

• 0

Beste,

Dit was inderdaad de insteek, momenteel krijg ik geen kilometer vergoeding.

Een andere optie zou zijn alleen de BTW opgeven van de tankbeurten, of is dit ook niet toegestaan?

Echter vraag ik mij af of dit afweegt tegen de bijtelling.

Bedankt voor uw reactie.

• 0

"Dezelfde locatie" laat nog ruimte voor een invulling waarbij je onderneming een eigen vestigingsruimte heeft in de buurt van je werkgever (huur van een kantoortje bij je werkgever, bijvoorbeeld). Dan zou ik me nog best een voorstelling kunnen maken bij een zakelijkheid van de kilometers, althans een compromis met de inspecteur daarover.

Voor de btw gaat dat niet werken, omdat daar nu juist woon-werkverkeer als privé wordt aangemerkt. Daar kun je anders over denken, maar dan zul je dat aan de rechter moeten voorleggen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar