Mijn eerste post op dit forum, dus ik hoop dat ik het goed doe ;)
Ik heb al een geruime tijd (~2 jaar) als hobby zelf feesten te organiseren, en hiervoor ook zelf de techniek voor te verzorgen.
Nu is dit steeds verder uitgegroeid, tot het punt dat ik een aantal maanden geleden besloot zelf een professionele showlaser te bouwen.
Ik heb daarmee ook meerdere shows gegeven op kleinere feesten en verjaardagen.
Uiteindelijk kwam ik steeds vaker in contact met horecaondernemers welke erg geïnteresseerd waren in de projector, zowel voor koop,lease en huur. Nu doe ik dat nog gratis als hobby.
Nu wil ik dus een kleine onderneming starten, welke de volgende bedrijfsactiviteiten zal hebben:
- Verkoop/verhuur van laserprojectors.
- Reparatie van laserprojectors.
- Op maat gebouwde laserprojectors.
Ook wil ik op den duur uitbreiden met de volgende bedrijfsactiviteiten:
- Complete verzorging van kleine tot middelgrote feesten (~500 bezoekers).
- Verkoop licht en geluidsapparatuur.
Mijn vraag is, hoe kan ik het beste beginnen?
Ik ben al een weekje aan het rondlezen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
De voornaamste redenen voor mij om een eigen onderneming te starten zijn:
- Makkelijker handelen met horecaondernemers (Zonder KVK kan dit niet zomaar)
- Aftrek BTW bij aanschaf nieuwe apparatuur (Dit is vaak enkele honderden euro's)
- Inkopen bij de Sligro voor kleine feesten.
Het liefste ga ik morgen gewoon langs de KVK om me in te schrijven, maar ik wil het allemaal zo goed mogelijk voorbereid hebben zodat ik een goede start maak.
De website en het logo zijn inmiddels klaar, dus zodra de inschrijving voltooid is kan de marketingmachine al gelijk op volle toeren gaan draaien :)
Krijg jij weleens een negatieve review? Of wil je juist weten hoe je meer positieve beoordelingen verzamelt? Volg live onze Ask Me Anything (AMA) op donderdag 17 april, 16.30 tot 17.30, met review expert Martin Dupuis.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
M.heijnemans
M.heijnemans
Mijn eerste post op dit forum, dus ik hoop dat ik het goed doe ;)
Ik heb al een geruime tijd (~2 jaar) als hobby zelf feesten te organiseren, en hiervoor ook zelf de techniek voor te verzorgen.
Nu is dit steeds verder uitgegroeid, tot het punt dat ik een aantal maanden geleden besloot zelf een professionele showlaser te bouwen.
Ik heb daarmee ook meerdere shows gegeven op kleinere feesten en verjaardagen.
Uiteindelijk kwam ik steeds vaker in contact met horecaondernemers welke erg geïnteresseerd waren in de projector, zowel voor koop,lease en huur. Nu doe ik dat nog gratis als hobby.
Nu wil ik dus een kleine onderneming starten, welke de volgende bedrijfsactiviteiten zal hebben:
- Verkoop/verhuur van laserprojectors.
- Reparatie van laserprojectors.
- Op maat gebouwde laserprojectors.
Ook wil ik op den duur uitbreiden met de volgende bedrijfsactiviteiten:
- Complete verzorging van kleine tot middelgrote feesten (~500 bezoekers).
- Verkoop licht en geluidsapparatuur.
Mijn vraag is, hoe kan ik het beste beginnen?
Ik ben al een weekje aan het rondlezen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
De voornaamste redenen voor mij om een eigen onderneming te starten zijn:
- Makkelijker handelen met horecaondernemers (Zonder KVK kan dit niet zomaar)
- Aftrek BTW bij aanschaf nieuwe apparatuur (Dit is vaak enkele honderden euro's)
- Inkopen bij de Sligro voor kleine feesten.
Het liefste ga ik morgen gewoon langs de KVK om me in te schrijven, maar ik wil het allemaal zo goed mogelijk voorbereid hebben zodat ik een goede start maak.
De website en het logo zijn inmiddels klaar, dus zodra de inschrijving voltooid is kan de marketingmachine al gelijk op volle toeren gaan draaien :)
Alle tips zijn welkom!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/41990-hoe-het-beste-te-beginnen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag