Ik ben van plan een busje aan te schaffen met dubbele cabine zodat ik er prive ook mee kan rijden. Ik ben/was van plan deze te kopen.
Nu is het zo dat de bijtelling niet hoger is dan de werkelijke autokosten (eenmanszaak).
Als ik nu de bus aanschaf dan kost hij ong. €32000,- ex bpm ex btw. De verkoper vertelde mij dat de consumentenprijs (incl bpm en btw) ongeveer €52000,- is. ik zal dus 52000x25%= €13000 bij moeten tellen.
Stel ik lease deze bus. Leaseprijs ong. €600,- p.mnd. brandstofkosten €140,- p.mnd. €740,- per maand autokosten.
740x12=€8880,- per jaar. Klopt het dan wanneer ik de bus ga leasen €8880,- moet bijtellen?
Maak ik ergens een fout? of is leasen in dit geval toch goedkoper dan kopen?
Krijg jij weleens een negatieve review? Of wil je juist weten hoe je meer positieve beoordelingen verzamelt? Volg live onze Ask Me Anything (AMA) op donderdag 17 april, 16.30 tot 17.30, met review expert Martin Dupuis.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
lavare
lavare
Hallo,
Ik ben van plan een busje aan te schaffen met dubbele cabine zodat ik er prive ook mee kan rijden. Ik ben/was van plan deze te kopen.
Nu is het zo dat de bijtelling niet hoger is dan de werkelijke autokosten (eenmanszaak).
Als ik nu de bus aanschaf dan kost hij ong. €32000,- ex bpm ex btw. De verkoper vertelde mij dat de consumentenprijs (incl bpm en btw) ongeveer €52000,- is. ik zal dus 52000x25%= €13000 bij moeten tellen.
Stel ik lease deze bus. Leaseprijs ong. €600,- p.mnd. brandstofkosten €140,- p.mnd. €740,- per maand autokosten.
740x12=€8880,- per jaar. Klopt het dan wanneer ik de bus ga leasen €8880,- moet bijtellen?
Maak ik ergens een fout? of is leasen in dit geval toch goedkoper dan kopen?
Vriendelijke groet,
Lavare
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/40070-met-lease-minder-bijtelling/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag