Nu heeft mijn boekhouder in het begin gezegd, zet je auto op de zaak dat levert veel voordeel op.
Helaas zelf te weinig informatie elders ingewonnen en dus mijn privé auto opgenomen in de balans.
Achteraf gezien helemaal verkeerd want de bijtelling is veel hoger dan de voordelen.
Nu wil ik dus af van deze constructie. En wil de auto weer privé gaan rijden en er een extra auto bij privé op grijs kenteken.
Mijn huidige auto komt op naam van mijn vrouw, dus feitelijk word hij dan verkocht. Of is het mogelijk deze uit de boekhouding te halen zonder eventuele verkoop?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Basement
Basement
Beste allemaal,
Ik heb een kleine onderneming als zzp-er.
Nu heeft mijn boekhouder in het begin gezegd, zet je auto op de zaak dat levert veel voordeel op.
Helaas zelf te weinig informatie elders ingewonnen en dus mijn privé auto opgenomen in de balans.
Achteraf gezien helemaal verkeerd want de bijtelling is veel hoger dan de voordelen.
Nu wil ik dus af van deze constructie. En wil de auto weer privé gaan rijden en er een extra auto bij privé op grijs kenteken.
Mijn huidige auto komt op naam van mijn vrouw, dus feitelijk word hij dan verkocht. Of is het mogelijk deze uit de boekhouding te halen zonder eventuele verkoop?
Graag jullie visie en ervaringen.
Alvast bedankt,
Bas
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/39599-auto-van-de-zaak-weer-puur-priv%C3%A9-gaan-rijden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
23 antwoorden op deze vraag