(Geen idee in welk subforum dit moet. Alvast excuses voor de verkeerde plek).
Beste HL-ers,
Ik overweeg een opslagruimte te kopen die ik kan verhuren voor een prijs die goed opweegt tegen servicekosten, risico's en financieringskosten. Er is een kans op synergie aangezien ik het kan gaan verhuren aan een bedrijf waar ik nu ook al zaken mee doe.
Om privacyredenen wil ik de prijs niet noemen, maar laten we zeggen dat het €100.000,- k.k. is. Dat rekent makkelijk. Was het een woonhuis geweest, eigendom van een particulier, waar ik als particulier op had geboden, dan was ik begonnen op €82.500,- met als doel op €90.000 uit te komen. Nu is de situatie anders:
- Het is de zakelijke markt
- Het gaat niet om een woonhuis maar om een opslagruimte
- De verkoopmakelaar geeft aan dat er slechts 2 à 3% onderhandelingsruimte is
- Het is corporatiebezit
Vooral van het laatste punt weet ik niet wat ik er mee moet. Hoeveel zou ik kunnen bieden? Ik denk zelf aan een openingsbod van €92.000,-.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
1889
1889
(Geen idee in welk subforum dit moet. Alvast excuses voor de verkeerde plek).
Beste HL-ers,
Ik overweeg een opslagruimte te kopen die ik kan verhuren voor een prijs die goed opweegt tegen servicekosten, risico's en financieringskosten. Er is een kans op synergie aangezien ik het kan gaan verhuren aan een bedrijf waar ik nu ook al zaken mee doe.
Om privacyredenen wil ik de prijs niet noemen, maar laten we zeggen dat het €100.000,- k.k. is. Dat rekent makkelijk. Was het een woonhuis geweest, eigendom van een particulier, waar ik als particulier op had geboden, dan was ik begonnen op €82.500,- met als doel op €90.000 uit te komen. Nu is de situatie anders:
- Het is de zakelijke markt
- Het gaat niet om een woonhuis maar om een opslagruimte
- De verkoopmakelaar geeft aan dat er slechts 2 à 3% onderhandelingsruimte is
- Het is corporatiebezit
Vooral van het laatste punt weet ik niet wat ik er mee moet. Hoeveel zou ik kunnen bieden? Ik denk zelf aan een openingsbod van €92.000,-.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/39125-bieden-op-corporatiebezit/Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag