Een van onze medewerkers zou binnenkort 104 weken ziek zijn.
Er is een WIA aangevraagd.
Recent hebben we hem 100% hersteld gemeld voor zijn eigen functie.
Dit is ook aan het UWV medegedeeld, dus de WIA is uiteraard afgekeurd.
Het probleem: Nu meldt werknemer zich weer ziek (binnen 4 weken), echter nu met een totaal ander ziektebeeld, dan het vorige. Waarschijnlijk is ook dit een langdurige ziekmelding.
Ik heb gelezen dat indien een nieuwe ziekmelding binnen 4 weken plaats vindt, deze bij de 104 weken wordt geteld, dus dat het gezien wordt als één ziekmelding.
Heeft iemand hier ervaring mee? Het UWV geeft aan dat omdat het een ander ziektebeeld is, de 104 weken opnieuw zouden gaan tellen!! Volgens mij klopt dit toch niet?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Blossom
Blossom
Hallo,
Een van onze medewerkers zou binnenkort 104 weken ziek zijn.
Er is een WIA aangevraagd.
Recent hebben we hem 100% hersteld gemeld voor zijn eigen functie.
Dit is ook aan het UWV medegedeeld, dus de WIA is uiteraard afgekeurd.
Het probleem: Nu meldt werknemer zich weer ziek (binnen 4 weken), echter nu met een totaal ander ziektebeeld, dan het vorige. Waarschijnlijk is ook dit een langdurige ziekmelding.
Ik heb gelezen dat indien een nieuwe ziekmelding binnen 4 weken plaats vindt, deze bij de 104 weken wordt geteld, dus dat het gezien wordt als één ziekmelding.
Heeft iemand hier ervaring mee? Het UWV geeft aan dat omdat het een ander ziektebeeld is, de 104 weken opnieuw zouden gaan tellen!! Volgens mij klopt dit toch niet?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36290-na-bijna-2-jaar-ziekte-binnen-4-weken-opnieuw-ziek-maar-met-andere-klachten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
33 antwoorden op deze vraag