Binnenkort wordt mijn arbeidsovereenkomst ontbonden bij de rechter en kom ik in aanmerking voor een ww uitkering.
Ik wil dan een bedrijf opstarten en hoop met de mogelijkheid van het UWV om 26 weken mijn uitkering te behouden en dat er na twee jaar wordt bekeken of ik iets moet terugbetalen.
Nu is mijn vraag: mag ik nu al voorbereidingen treffen om mijn bedrijf op te starten? En dan bedoel ik bijv. nu al een domeinnaam claimen op mijn eigen naam en deze ter zijner tijd over laten schrijven op het bedrijf? Of moet ik echt wachten tot ik in de ww zit en dan pas deze dingen regelen? Hoe kijkt een UWV daar tegenaan?
Krijg jij weleens een negatieve review? Of wil je juist weten hoe je meer positieve beoordelingen verzamelt? Volg live onze Ask Me Anything (AMA) op donderdag 17 april, 16.30 tot 17.30, met review expert Martin Dupuis.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
starter68
starter68
Goedendag,
Binnenkort wordt mijn arbeidsovereenkomst ontbonden bij de rechter en kom ik in aanmerking voor een ww uitkering.
Ik wil dan een bedrijf opstarten en hoop met de mogelijkheid van het UWV om 26 weken mijn uitkering te behouden en dat er na twee jaar wordt bekeken of ik iets moet terugbetalen.
Nu is mijn vraag: mag ik nu al voorbereidingen treffen om mijn bedrijf op te starten? En dan bedoel ik bijv. nu al een domeinnaam claimen op mijn eigen naam en deze ter zijner tijd over laten schrijven op het bedrijf? Of moet ik echt wachten tot ik in de ww zit en dan pas deze dingen regelen? Hoe kijkt een UWV daar tegenaan?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34754-mag-ik-al-voorbereidingen-treffen-ivm-starten-eigen-zaak-en-uwv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
20 antwoorden op deze vraag