Ik ga voor het eerst een personenauto kopen op naam van Beheer BV en ik mag daar zelf als DGA in gaan rijden.
Vorige auto was privé en in totaal 14 jaar schadevrij gereden dus 80% 'no claim' opgebouwd.
Hoe gaat dat nu verder als de BV de auto moet verzekeren?
1) Kan ik mijn persoonlijke 'no claim' meenemen naar de BV en zo ook korting krijgen of begin je als BV helemaal weer op 0?
2) Als de BV verzekert, heb ik zelf geen auto meer op naam staan. Volgens mij vervallen de opgebouwde schadevrije jaren dan omdat de royementsverklaring maar 1 jaar geldig is. Klopt dat, of kan je dit ook 'veilig stellen'?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Sailer
Sailer
Hallo,
Ik ga voor het eerst een personenauto kopen op naam van Beheer BV en ik mag daar zelf als DGA in gaan rijden.
Vorige auto was privé en in totaal 14 jaar schadevrij gereden dus 80% 'no claim' opgebouwd.
Hoe gaat dat nu verder als de BV de auto moet verzekeren?
1) Kan ik mijn persoonlijke 'no claim' meenemen naar de BV en zo ook korting krijgen of begin je als BV helemaal weer op 0?
2) Als de BV verzekert, heb ik zelf geen auto meer op naam staan. Volgens mij vervallen de opgebouwde schadevrije jaren dan omdat de royementsverklaring maar 1 jaar geldig is. Klopt dat, of kan je dit ook 'veilig stellen'?
Graag uw advies.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33047-autoverzekering-dga-bonus-malus/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag