Onlangs heb ik en mijn partner een familierestaurant geopend. Het loopt nog niet storm maar we zijn zeer tevreden over de opkomst van klanten in de eerste maanden. Op de meeste dagen kunnen wij de druk met behulp van familie zelf aan. Vast personeel nemen we, oa om die reden, dan ook nog niet aan. Maar uiteraard zijn er hier en daar dagen dat we wel wat externe hulp kunnen gebruiken. Het aannemen van enkele oproepkrachten leek ons de juiste uitkomst. Oproepkrachten die we tot nu toe hebben aangenomen zijn aardige jonge leuke meiden.
Maar....het probleem waar we nu al tegen aan lopen is dat de oproepkrachten vaak afbelt op het allerlaatste moment (ziek, vergeten, dubbele afspraak etc etc) of niet beschikbaar zijn op momenten dat we hun hulp kunnen gebruiken. We willen dit zo snel mogelijk oppakken en verbeteren, ik bedoel dit kan toch beter/anders?
We zijn altijd aardig tegen het personeel (al vind ik het zelf), snauwen ze niet uit en behandelen ze met respect. Fooi wordt altijd netjes verdeeld tussen de bedieners. Ik vermoed dat leeftijd en het aantal uren dat men werkt hier een grote rol speelt, maar dat weet ik niet zeker. Misschien zien we iets over het hoofd en doen we iets helemaal verkeerd waardoor oproepkracht op het allerlaatste moment afbelt.
Ik heb gegoogled naar werkgevers met soortgelijke ervaringen en antwoorden maar ik kon helaas niets vinden.
Mijn vraag is wat zijn jullie ervaringen en wat kunnen wij doen om het aantal afmeldingen te reduceren en de bereidbaarheid om te werken op oproepbasis te vergroten?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Groetjes
Groetjes
Onlangs heb ik en mijn partner een familierestaurant geopend. Het loopt nog niet storm maar we zijn zeer tevreden over de opkomst van klanten in de eerste maanden. Op de meeste dagen kunnen wij de druk met behulp van familie zelf aan. Vast personeel nemen we, oa om die reden, dan ook nog niet aan. Maar uiteraard zijn er hier en daar dagen dat we wel wat externe hulp kunnen gebruiken. Het aannemen van enkele oproepkrachten leek ons de juiste uitkomst. Oproepkrachten die we tot nu toe hebben aangenomen zijn aardige jonge leuke meiden.
Maar....het probleem waar we nu al tegen aan lopen is dat de oproepkrachten vaak afbelt op het allerlaatste moment (ziek, vergeten, dubbele afspraak etc etc) of niet beschikbaar zijn op momenten dat we hun hulp kunnen gebruiken. We willen dit zo snel mogelijk oppakken en verbeteren, ik bedoel dit kan toch beter/anders?
We zijn altijd aardig tegen het personeel (al vind ik het zelf), snauwen ze niet uit en behandelen ze met respect. Fooi wordt altijd netjes verdeeld tussen de bedieners. Ik vermoed dat leeftijd en het aantal uren dat men werkt hier een grote rol speelt, maar dat weet ik niet zeker. Misschien zien we iets over het hoofd en doen we iets helemaal verkeerd waardoor oproepkracht op het allerlaatste moment afbelt.
Ik heb gegoogled naar werkgevers met soortgelijke ervaringen en antwoorden maar ik kon helaas niets vinden.
Mijn vraag is wat zijn jullie ervaringen en wat kunnen wij doen om het aantal afmeldingen te reduceren en de bereidbaarheid om te werken op oproepbasis te vergroten?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32224-oproepkracht-belt-steeds-af-hoe-te-voorkomen-en-verbeteren/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
20 antwoorden op deze vraag