Ik heb sinds een tijdje een bedrijf in design houten meubels. Nu is mij door een leuke winkel gevraagd om een voorstel te doen voor mijn producten in de winkel te plaatsen. Ik ben dus bezig een goede marge te vinden.
Door het zoeken op dit forum ben ik marges van rond de 25% tegengekomen
(verschil verkoopprijs retail (excl) en verkoopprijs particulier (excl)).
Nu is mij door een kennis verteld dat de marges voor dit soort meubels: (unieke kleinmeubelen van ongeveer 150 euro) meer rond de 50% liggen voor de kleine interieurboetiekjes. Deze winkel zit overigens wel op een luxe lokatie.
Nu wil ik voorkomen dat ik mijn instapbod, waar ik dan overigens weinig meer aan wil veranderen te hoog of te laag is.
Ik wil er wel bij vermelden dat ik voor mijzelf op een acceptabel bedrag uit zou komen, de winkel maar 35% marge eraan over zou houden. Maar aangezien ik de extra marketing ook belangrijk vindt, wil ik wel wat inleveren.
Kan iemand mijn meer info geven over de marges voor de luxere producten?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
wooddesign
wooddesign
Hallo,
Ik heb sinds een tijdje een bedrijf in design houten meubels. Nu is mij door een leuke winkel gevraagd om een voorstel te doen voor mijn producten in de winkel te plaatsen. Ik ben dus bezig een goede marge te vinden.
Door het zoeken op dit forum ben ik marges van rond de 25% tegengekomen
(verschil verkoopprijs retail (excl) en verkoopprijs particulier (excl)).
Nu is mij door een kennis verteld dat de marges voor dit soort meubels: (unieke kleinmeubelen van ongeveer 150 euro) meer rond de 50% liggen voor de kleine interieurboetiekjes. Deze winkel zit overigens wel op een luxe lokatie.
Nu wil ik voorkomen dat ik mijn instapbod, waar ik dan overigens weinig meer aan wil veranderen te hoog of te laag is.
Ik wil er wel bij vermelden dat ik voor mijzelf op een acceptabel bedrag uit zou komen, de winkel maar 35% marge eraan over zou houden. Maar aangezien ik de extra marketing ook belangrijk vindt, wil ik wel wat inleveren.
Kan iemand mijn meer info geven over de marges voor de luxere producten?
Alvast hartelijk dank.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24994-retail-marge-voor-luxere-producten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag