Ik ben gisteren benadert door iemand die zijn bedrijfsactiviteiten wil stoppen. Ik ken het bedrijf zeer goed ( jaren lang de concurrent geweest )
en weet dat er redelijk wat handel in zijn klanten bestand zit.
Hij kwam met het aanbod dat ik zijn klantenbestand over kon kopen... een soort goodwill... Ik weet hoeveel omzet hij realiseert uit deze "vaste klanten" , wat de winst is, hoeveel klanten het zijn, ed.
Hoe kan ik zonder adviseur o.i.d. berekenen wat de realistische waarde cq goodwill is van dit klantenbestand?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ralph48
Ralph48
Ik ben gisteren benadert door iemand die zijn bedrijfsactiviteiten wil stoppen. Ik ken het bedrijf zeer goed ( jaren lang de concurrent geweest )
en weet dat er redelijk wat handel in zijn klanten bestand zit.
Hij kwam met het aanbod dat ik zijn klantenbestand over kon kopen... een soort goodwill... Ik weet hoeveel omzet hij realiseert uit deze "vaste klanten" , wat de winst is, hoeveel klanten het zijn, ed.
Hoe kan ik zonder adviseur o.i.d. berekenen wat de realistische waarde cq goodwill is van dit klantenbestand?
[titel aangepast - mod]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/10102-waarde-goodwill-klantenbestand/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag